/Ajankohtaista
Ajankohtaista 2019-07-03T00:42:49+03:00

Vuosikokous 2019

Sunnuntaina 5.5.2019 SLL:n lämminhenkisessä vuosikokouksessa jouduimme luopumaan puheenjohtajastamme Ella Pyhältöstä, joka viisi vuotta luotsasi liittoamme ja saimme uuden puheenjohtajan, Eero Ojalan jatkamaan tehtävää. Lämmin kiitos kummallekin.

Open mic -runotapahtuma

Lauantaina 6.7.2019 klo 15-16.30

Open mic on kaikille avoin tapahtuma, jossa halukkaat voivat esittää runoja yleisön edessä. Teema on vapaa. Paikka on Hietaniemen hautausmaalla ”Menneiden sukupolvien” muistomerkin luona. Tilaisuuteen voi toki tulla myös yleisöksi.

Esiintyjät ilmoittautukaa etukäteen joko sähköpostilla kai.sadinmaa@evl.fi tai tekstiviestillä 050 4753295.

Tapahtuman järjestävät Helsingin seurakuntayhtymä ja Helsingin lausujat ry.

Kukkiva maa

Runon ja suven päivän, Eino Leinon päivän, juhlinta 6.7.2019 aloitetaan Ilomantsissa jo heti aamulla, kun maailman kantaesityksenä kuullaan ja nähdään Kukkiva maa -runo- ja musiikkiesitys. Sen toteuttavat lausuntataiteilija Anneli Mahlamäki ja pianisti Samuli Moilanen. Klo 10.00 Katri Vala Kulttuurikeskuksessa (Katri Valan tie 1) alkavaan tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Esitys sisältää Katri Valan, Aila Meriluodon, Eeva Kilven sekä muiden suomalaisten naisrunoilijoiden tekstejä. Runot kertovat erilaisista elämänkokemuksista ja -vaiheista: lapsen mielikuvituksen maailmasta, rakastetun ensitapaamisesta, hetkestä, jona luulit jo kirjoittaneesi elämän loppuun. Musiikkina kuullaan Sergei Rachmaninoffin ja Franz  Lisztin sävellyksiä.

****************

Seuraa myös jäsenyhdistysten toimintaa:

Kanta-Hämeen Lausujat