/Ajankohtaista
Ajankohtaista 2019-02-23T23:11:51+00:00

Hannu Huuska 70 vuotta

Näyttelijä, lausuntataiteilija ja ohjaaja Hannu Huuska täyttää 70 vuotta 24.2.2019. Huuska toimi Suomen Lausujain Liiton puheenjohtajana vuosina 1990 – 2000, ja nimettiin liiton kunniapuheenjohtajaksi vuonna 2013.

Lausunnan opintonsa Hannu Huuska aloitti Tuulikki Pohjolan johdolla 1960-luvulla, ja opiskeli näyttelijäksi Lontoossa 1969 – 72 Drama Centressä. Tämän jälkeen Huuska opiskeli vielä kymmenen vuoden ajan lausuntaa ja puheilmaisua Niilo Kuukan ohjauksessa. Huuska on työskennellyt näyttelijänä mm. Kansallisteatterissa ja MTV – teatterissa, ja SLL:n lisäksi hän on toiminut Kajaanin Runoviikon taiteellisena johtajana 1995 – 2000. Huuska on kirjoittanut elämästään ja urastaan muistelmateoksen Polttava tahto : taiteilijan muistelmat (Robustos 2016, 443 s.).

Suomen Lausujain Liitto onnittelee kunniapuheenjohtajaansa ja suomalaisen lausunnan suurta vaikuttajaa. Merkkipäivän Huuska viettää matkoilla.

****************