/Ajankohtaista
Ajankohtaista 2022-05-03T10:24:30+03:00

Naapurit-kuoroesitys Helsingissä toukokuussa

Itsenäisyyspäivänä ensi-iltansa saanut Naapurit-kuoroteoksemme pääsee vastaanottamaan uutta (ja miksei myös vanhaa) yleisöä toukokuussa Helsingissä. Esitystä on mahdollista tulla seuraamaan Kalasatamanpuistoon la 14.5. klo 15 ja klo 17 sekä Keskuskirjasto Oodin lipan alle su 22.5. klo 15. Esitykset tapahtuvat ulkona ja niihin on vapaa pääsy.

Naapurit-esitys on kolmen solistin ja lausuntakuoron kaunis ja humoristinen esitys eristäytymisestä ja liikuttavasta halusta yhteyteen. Heidän mielensä purkaukset sanoittuvat suomalaisten runoilijoiden säkein ja heijastuvat kollektiivisen esiintyjäjoukon tuottamaan äänteelliseen, rytmiseen ja keholliseen puheeseen.

Teoksessa kuullaan runoja mm. Veera Antsalolta, Olli Heikkoselta, Eeva-Liisa Mannerilta, Teemu Mäeltä ja Kai Niemiseltä. Esiintyjät: Milla Hilke, Jouko Heikkinen, Leena Hämeenniemi, Tuomo Holopainen, Pirkko Korhonen, Arja Jumpponen, Ismo Luimula, Annika Niemelä, Lilja Puro, Susanna Schultz, Lea Suopelto. Ohjaus Eero ojala ja Mirjami Heikkinen.

Naapurit-performance is beautiful and humoristic show of isolation and a touching desire for contacts by three solists and a recitation choir. The show includes poems by Veera Antsalo, Olli Heikkonen, Eeva-Liisa Manner, Teemu Mäki and Kai Nieminen.

Naapurit-evenemang är en vacker och humoristik pjäs om isolering och rörande kontakt spelad av tre solister och en recitationkör. Pjäset innehåller poesi av Veera Antsalo, Olli Heikkonen, Eeva-Liisa Manner, Teemu Mäki and Kai Nieminen.

Kuva: Antti Lumikari

Tämänpäiväiset runot siirtyy syksyyn

Perinteinen Tämänpäiväiset runot -lausuntaesitys luo katsauksen vuonna 2021 julkaistuun suomenkieliseen runouteen. Kunta-alan lakon suljettua Töölön kirjaston Tämänpäiväisten runojen kevään esitys 6.5.2022 on valitettavasti peruttu. Tiedotamme syksyn esityksistä erikseen.

****************

Seuraa myös jäsenyhdistysten toimintaa:

Helsingin Lausujat

Kanta-Hämeen Lausujat