Suomen Lausujain Liiton 50. itsenäisyyspäivän matinea

Tänä vuonna vietetään Temppeliaukion kirkossa Suomen Lausujain Liiton Itsenäisyypäivän matinean 50. juhlavuotta.

Ohjelman toteuttajina ovat näyttelijä Anja Pohjola, SLL:n kunniapuheenjohtaja Hannu Huuska, ohjaaja Sina Kujansuu, näyttelijä ja SLLn: vpj. sekä Veikko

Sinisalon stipendirahaston vpj. Kirsi-Kaisa Sinisalo, näyttelijä, Kajaanin Runoviikon taiteellinen johtaja Kati Outinen sekä näyttelijä, Vuoden nuori lausuja 2021 Juuso Timonen. Musiikista vastaa urkuri, kanttori ja rock-muusikkonakin tunnettu kapellimestari Petri Tiainen.

Pääsylipun (20€) voi hankkia kirkossa alkaen tuntia ennen esitystä. Lämpimästi tervetuloa juhlistamaan Itsenäisyyspäivää!

Ääneen! syksyllä 2022

Vuoden 2022 Ääneen! -hanke tuli päätökseen perjantaina 18.11., kun ryhmät tutustuivat toistensa tilataideteoksiin ja ääniteoksiin Kulttuurikeskus Stoassa Helsingissä. Syksyn 2022 aikana työpajoihin osallistuivat Merilahden peruskoulun S2-luokka, Länsimäen koulun 5.–9. luokka ja Sotungin koulun Joustavasti jatkoon -valmistava ryhmä Vantaalta.

Perjantaina 4.11. Ääneen-hankkeen itähelsinkiläisten peruskoulujen lausuntakurssilaiset vierailivat Kipinän studiolla äänittämässä itse kirjoittamansa monikieliset tekstit, sekä tekivät tilataidetta.

Ääneen! –hanke tähtää lausunnan edistämiseen Itä-Helsingin lasten ja nuorten keskuudessa. Vuoden 2022 Ääneen! -hankkeen toteuttivat lausujat Milla Hilke, Tarja Sahlstedt ja Lauri Niskanen.

Vuoden 2023 aikana Ääneen-hanke rantautuu myös Helsingin ulkopuolelle. Jatkamme itähelsinkiläisten koulujen keskuudessa aloitettua työtä järjestämällä lapsille puheopin työpajoja sekä tuomme lausuntaesityksiä kouluille eri puolilla Suomea.

****************

Seuraa myös jäsenyhdistysten toimintaa:

Helsingin Lausujat

Kanta-Hämeen Lausujat